Wat is het?

In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond. U kunt een uittreksel van deze persoonsgegevens aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. In het uittreksel staan in ieder geval uw:

  • naam;
  • adres;
  • woonplaats;
  • geboortedatum.

Wat zijn de kosten?

Dit product kost € 8,50 aan de balie. Vraagt u dit product digitaal aan via deze website, dan kost het € 4,50.

Direct regelen

U kunt dit product geheel digitaal aanvragen met behulp van uw DigiD inlogcode. Nog geen DigiD? Ga naar de DigiD-website en maak uw eigen account aan (gratis).

U kunt uw bestelling online betalen met behulp van iDEAL.

Vraag een uittreksel persoonsgegevens BRP aan

Wat moet ik doen?

Geef aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt. Dan weet de ambtenaar welke gegevens op uw uittreksel moeten staan. U kunt een uittreksel persoonsgegevens BRP aanvragen voor:

  • uzelf;
  • uw kind dat bij u woont en jonger is dan 16 jaar;
  • iemand die u hebt gemachtigd.

Iemand anders machtigen

Wanneer iemand anders de aanvraag voor u doet bij de gemeente, geeft u diegene een brief mee met daarin:

  • de reden waarom u het uittreksel nodig hebt;
  • de naam van de gemachtigde;
  • uw handtekening;
  • de handtekening van de gemachtigde.

Uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)

Als u in het buitenland woont of niet meer bij een Nederlandse gemeente staat ingeschreven, dan staan uw persoonsgegevens in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI).

U kunt een uittreksel hiervan aanvragen bij een van de RNI loketgemeenten. Als u een uittreksel nodig hebt voor een buitenlandse organisatie, kunt u dit in meerdere talen krijgen.

Wat heb ik nodig?

Bij een online aanvraag hebt u nodig:

  • uw DigiD
  • gegevens voor internetbankieren

Persoonlijk aanvragen

  • geldig identiteitsbewijs
  • pinpas of contant geld

Schriftelijk aanvragen

  • Een kopie van uw geldige identiteitsbewijs.
  • Brief waarin staat waarom u het uittreksel nodig hebt.
  • Uw handtekening op de brief.

Iemand anders machtigen

De gemachtigde neemt uw machtigingsbrief mee naar de gemeente met:

  • een kopie van uw geldige identiteitsbewijs;
  • zijn of haar eigen identiteitsbewijs.

Hoe lang duurt het?

  • Als u het uittreksel persoonlijk bij de gemeente aanvraagt, krijgt u het meteen mee. Dit geldt ook als u iemand hiervoor machtigt.
  • Als u het uittreksel online of schriftelijk aanvraagt, stuurt de gemeente het per post naar u toe.

Aanvragen

Persoonlijk aanvragen aan de balie
U kunt het uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) ook aanvragen aan de balie. Voor de aanvraag moet u een geldig identiteitsbewijs meebrengen (paspoort, rijbewijs of Nederlandse identiteitskaart). 

Indien u iemand machtigt moet de aanvraag aan onderstaande voorwaarden voldoen

De gemachtigde neemt uw machtigingsbrief mee naar de gemeente met:

  • de reden waarom u het afschrift of uittreksel nodig hebt;
  • de naam van de gemachtigde;
  • uw handtekening;
  • de handtekening van de gemachtigde.
  • een kopie van uw geldige identiteitsbewijs;
  • zijn of haar eigen identiteitsbewijs.

Afspraak maken
U dient voor dit product een afspraak te maken. Dit kan telefonisch via (0475) 85 90 00.

Schriftelijk aanvragen
U schrijft een brief aan het college van burgemeester en wethouders van Leudal. De brief dient minimaal te bevatten:

  • De reden van de aanvraag
  • Ondertekening door u zelf
  • Een kopie van uw (geldig) identiteitsbewijs

De brief kunt u opsturen naar:
Burgemeester en wethouders van Leudal
Postbus 3008
6093 ZG Heythuysen 

U kunt de brief ook in de brievenbus doen bij het gemeentehuis (Leudalplein 1 te Heythuysen). 

Meer informatie

Meertalig modelformulier

Als u een document in een ander EU-land wilt gebruiken, welke u heeft aangevraagd bij de gemeente, dan kan die autoriteit vragen om een meertalig modelformulier. Dit formulier is een vertaling van het document dat is afgegeven. Het meertalig modelformulier moet altijd samen met het originele document ingeleverd worden.

Hoe werkt het?

U kunt een meertalig modelformulier alleen aanvragen bij de gemeente die ook het originele document heeft afgegeven. Heeft u nog geen origineel document? Dan kunt u dit tegelijk met het meertalig modelformulier aanvragen.

Kosten

Kosten voor een meertalig modelformulier bedragen € 8,50.

U betaalt kosten voor het meertalig modelformulier en de kosten voor het originele document.

Neem voor meer informatie contact met ons op (0475) 85 90 00

Heeft deze informatie u geholpen?