Wat is het?

In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond. U kunt een uittreksel van deze persoonsgegevens aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. In het uittreksel staan in ieder geval uw:

  • naam;
  • adres;
  • woonplaats;
  • geboortedatum.

Wat zijn de kosten?

Dit product kost € 8,50 aan de balie. Vraagt u dit product digitaal aan via deze website, dan kost het € 4,50.

Direct regelen

U kunt dit product geheel digitaal aanvragen met behulp van uw DigiD inlogcode. Nog geen DigiD? Ga naar de DigiD-website en maak uw eigen account aan (gratis).

U kunt uw bestelling online betalen met behulp van iDEAL, Mastercard/Visacard.

Vraag een uittreksel persoonsgegevens BRP aan

Wat moet ik doen?

Geef aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt. Dan weet de ambtenaar welke gegevens op uw uittreksel moeten staan. U kunt een uittreksel persoonsgegevens BRP aanvragen voor:

  • uzelf;
  • uw kind dat bij u woont en jonger is dan 16 jaar;
  • iemand die u hebt gemachtigd.

Iemand anders machtigen

Wanneer iemand anders de aanvraag voor u doet bij de gemeente, geeft u diegene een brief mee met daarin:

  • de reden waarom u het uittreksel nodig hebt;
  • de naam van de gemachtigde;
  • uw handtekening;
  • de handtekening van de gemachtigde.

Uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)

Als u in het buitenland woont of niet meer bij een Nederlandse gemeente staat ingeschreven, dan staan uw persoonsgegevens in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI).

U kunt een uittreksel hiervan aanvragen bij een van de RNI loketgemeenten. Als u een uittreksel nodig hebt voor een buitenlandse organisatie, kunt u dit in meerdere talen krijgen.

Wat heb ik nodig?

Bij een online aanvraag hebt u nodig:

  • uw DigiD
  • gegevens voor internetbankieren

Persoonlijk aanvragen

  • geldig identiteitsbewijs
  • pinpas of contant geld

Schriftelijk aanvragen

  • Een kopie van uw geldige identiteitsbewijs.
  • Brief waarin staat waarom u het uittreksel nodig hebt.
  • Uw handtekening op de brief.

Iemand anders machtigen

De gemachtigde neemt uw machtigingsbrief mee naar de gemeente met:

  • een kopie van uw geldige identiteitsbewijs;
  • zijn of haar eigen identiteitsbewijs.

Hoe lang duurt het?

  • Als u het uittreksel persoonlijk bij de gemeente aanvraagt, krijgt u het meteen mee. Dit geldt ook als u iemand hiervoor machtigt.
  • Als u het uittreksel online of schriftelijk aanvraagt, stuurt de gemeente het per post naar u toe.

Aanvragen

Persoonlijk aanvragen aan de balie
U kunt het uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) ook aanvragen aan de balie. Voor de aanvraag moet u een geldig legitimatiebewijs meebrengen (paspoort, rijbewijs of Nederlandse identiteitskaart). 

Indien u iemand machtigt moet de aanvraag aan onderstaande voorwaarden voldoen

De gemachtigde neemt uw machtigingsbrief mee naar de gemeente met:

  • de reden waarom u het afschrift of uittreksel nodig hebt;
  • de naam van de gemachtigde;
  • uw handtekening;
  • de handtekening van de gemachtigde.
  • een kopie van uw geldige identiteitsbewijs;
  • zijn of haar eigen identiteitsbewijs.

Afspraak maken
U dient voor dit product online een afspraak maken. Lekker handig op een tijdstip dat het u past. Telefonisch een afspraak maken kan ook. Bel (0475) 85 90 00. 

Schriftelijk aanvragen
U schrijft een brief aan het college van burgemeester en wethouders van Leudal. De brief dient minimaal te bevatten:

  • De reden van de aanvraag
  • Ondertekening door u zelf
  • Een kopie van uw (geldig) legitimatiebewijs

De brief kunt u opsturen naar:
Burgemeester en wethouders van Leudal
Postbus 3008
6093 ZG Heythuysen 

U kunt de brief ook in de brievenbus doen bij het gemeentehuis (Leudalplein 1 te Heythuysen). 

Heeft u gevonden wat u zocht?

Heeft u een vraag? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie?

Marij de Loo

Marij de Loo

Medewerker Burgerbedrijvenplein