Neem jij snel kennis op, weet informatie te filteren en neem je initiatief voor pragmatische oplossingen? Kortom, je staat stevig in je schoenen en bent in staat strategisch te denken waarbij je altijd het grote plaatje voor ogen houdt. Werk jij teamgericht, resultaatgericht en ondernemend? Solliciteer dan nu op deze vacature!

Kortom:
ben jij de gedreven Senior Planeconoom die wij zoeken?
Afgeronde HBO opleiding

Dan hebben wij een uitdagende baan voor je bij team Ruimtelijk Beheer.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Als planeconoom heb je een centrale rol in het (verder) helpen ontwikkelen van de gemeente. Je hebt inzicht in en visie op het ontwikkelen van allerlei initiatieven. Je bent een gesprekspartner voor de ontwikkelende partijen, de (interne) projectorganisatie(s) en de politiek. Op een creatieve manier bereid je samen met de collega’s de ontwikkelingen voor op het gebied van Grex, Ruimtelijke Ordening, Grondzaken en aan en verkoop van gemeentelijk Vastgoed.

De werkwijze van de afdeling Ruimte kenmerkt zich door minder vergaderen, meer doen en van binnen naar buiten kijkend. Van collega's bij Ruimte verwachten we dat ze deskundig zij op hun vakgebied en dat ze het bestuur durven te adviseren buiten de bestaande kaders van vandaag, want we zijn gericht op morgen. Naast vaklui is er uiteraard ook plek voor jong opgeleiden die toekomstdromen hebben.

Wat neem jij mee?

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding met minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom en hebt ervaring in het werken binnen een bestuurlijke/politieke omgeving.
  • Kennis en ervaring in de rol van senior planeconoom en je geeft sturing op inhoud zonder hiërarchische bevoegdheid.
  • Kennis van en ervaring met het werken met een planning & control-cyclus.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van Vastgoed en Grondzaken
  • Je draagt bij aan de veranderingen in werkprocessen en structuren en je bent de sparringpartner voor de overige medewerkers binnen het projectbureau.
  • Je bent analytisch en tegelijkertijd resultaatgericht en ondernemend.
  • Je weet daarbij draagvlak te creëren, de belangen en verwachtingen van anderen goed te doorgronden en hebt oog voor de effecten en belangen van jouw werk op de samenleving.
     

Wat bieden wij jou?

Een fijne baan in een zich sterk ontwikkelende gemeente. We hebben grootse plannen en bieden daarom graag ruimte aan jouw talent. We bieden je een dynamische werkomgeving met veel variatie in je werk, waarin je intensief samenwerkt met je collega’s. We hebben het over een functie van 36 uur per week. De functie is ingedeeld in salarisschaal 11 (maximaal € 5.997,- peildatum 1 januari 2024). Daarnaast bieden we een ervaren kandidaat een tijdelijke toelage van 8% over de periode waarop coördinerende taken richting collega’s wordt vervuld. Tevens ontvang je een Individueel Keuzebudget van 17,05% bovenop het maandsalaris die je naar keuze kunt inzetten. Je ontvangt een reiskostenvergoeding, een laptop en iPhone van het werk. Ook bieden wij jou een thuiswerkplek, een koffie of theepakket en mag je 2 werkdagen per jaar inzetten voor het verrichten van vrijwilligerswerk.

Én.. Wij bieden jou een team met doeners en denkers. Het zijn jouw collega's tussen het groen, maar ook je collega's die nadenken over een betere infrastructuur in onze gemeente.

Kunnen we jou inspireren om voor ons te kiezen?

Dan zien we je motivatiebrief en curriculum vitae graag tegemoet via www.igom.nl.

Reageren kan tot en met 26 mei 2024. De brievenselectie vindt plaats op 29 mei en op 3 juni (middag) zullen de eerste sollicitatiegesprekken plaatsvinden.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze vacature ben je van harte welkom tijdens onze Meet en Greet op 22 mei 2024! 

Daarnaast kun je contact opnemen met Edwin Eggen, teamleider Ruimtelijk Beheer (0475-859590). 

We zien je graag in Leudal!