Presentatie Olaf Vugts: “Wat is de paddenstoel van Leudal?”

Afgelopen maandag werden de ruim 60 aanwezigen meegenomen in de wereld van de Efteling. 

Voormalig park-, marketing- en creatief directeur Olaf Vugts liet ons zien hoe de Efteling tot in detail nadenkt over het bedienen van haar doelgroep. Maar ook dat dit niet alleen bij hele grote pretparken toepasbaar is, maar dat iedereen dat eenvoudig in zijn eigen bedrijf kan toepassen.

Kijk door de ogen van je doelgroep, verplaats je in de gedachten van je klant. Doe niet wat jij zelf leuk vindt, maar wat jouw bezoeker leuk vindt. Creëer bijzonder momenten, laat een (hele) goede eerste indruk achter – want die kun je maar één keer maken – en denk goed na: ben ik wel klantgericht? Die klantwaardering komt dan vanzelf wel.

Het heeft ons (Gemeente Leudal) en ons eigen promotie platform ‘Liefde voor Leudal’ ook geïnspireerd. Zoals Olaf vroeg: “Wat is de paddenstoel van Leudal?”

De meest gefotografeerde plek in de Efteling is namelijk in het Spookjesbos bij de bekende rood-witte paddenstoel. Na bijna 75 jaar de meest iconische plek van het park, een plek die voor heel mensen een (vaak) mooie associatie oproept met de Efteling. Voor iedereen met een eigen verhaal, met herinneringen aan familie en vrienden en met gedachtes die teruggaan naar je kindertijd. Hoe mooi is het als het lukt om in Leudal onze eigen paddenstoel te creëren?

Alle aanwezigen, dank voor de komst. 

Deze avond werd georganiseerd door promotie platform ‘Liefde voor Leudal’ en de gemeente Leudal.