Wat is het?

Wilt u een melding doen van zaken die betrekking hebben op (sociale) veiligheid, milieuklachten of het beheer en onderhoud van uw woon- en leefomgeving? 

Dit kunt u digitaal doen via het webformulier van Meldpunt Leudal.

Op een gebruiksvriendelijke manier kunt u een melding indienen. Met slechts enkele klikken is uw melding bij ons binnen. Via de interactieve kaart (plattegrond) kunt u uw melding na registratie terugzien. U kunt 24 uur per dag de status van uw melding online volgen.

En heeft u aangegeven dat u op de hoogte gehouden wilt worden van de afhandeling van uw melding, dan ontvangt u van de registratie, wijziging of afhandeling automatisch bericht.

Gebruik gratis de 'MijnGemeente' App

Download de 'MijnGemeente' app in de Google Play Store (Android) of de App store (ios). Na eenmalig invoeren van uw persoonsgegevens kunt u direct uw melding bij ons indienen.

Direct regelen

Aanvragen

U kunt op de volgende wijze een melding indienen:

Internet

Voor meldingen over het beheer en onderhoud van de openbare ruimte is een elektronisch formulier beschikbaar. Met dit formulier kunt u snel en eenvoudig 24 uur per dag een melding indienen. Ga naar Meldpunt Leudal om het meldingsformulier in te vullen. 

Telefonisch

U kunt uw melding op werkdagen telefonisch doorgeven via het algemene telefoonnummer van de gemeente Leudal: 0475 - 85 90 00. Dit telefoonnummer is bereikbaar op maandag tot en met woensdag van 8.30 tot 17.00 uur, op donderdag van 8.30 tot 19.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur.

Direct actie nodig?

Naast het hierboven genoemde meldpunt, kan het voorkomen dat er een situatie ontstaat waarbij directe actie noodzakelijk is. Hiervoor kunt u 24 uur per dag terecht bij het centrale nummer van de politie, tel: 0900 - 88 44 (centrale nummer politie).

Schriftelijk

U kunt een brief sturen aan:
College van burgemeester en wethouders van Leudal
Postbus 3008
6093 ZG Heythuysen 

Geluidsklachten door een evenement-Informatie verstrekken aan omwonenden van een evenement

De organisator van een evenement dient omwonenden schriftelijk binnen vijf werkdagen voorafgaand aan het evenement  op de hoogte te stellen. Het betreft het verstrekken van informatie over het evenement aan omwonenden binnen een straal van ca. 100 meter van de locatie van het evenement.

In de brief moet worden opgenomen:

  •  mobiele telefoonnummer van de organisator;
  • muzieksoort die ten gehore wordt gebracht;
  • maximale geluidsniveau;
  • begin- en eindtijden van het evenement;
  • telefoonnummer van de Regionale Uitvoerings Dienst Limburg-Noord (RUD-LN).

De omwonende kan bij vragen en/of klachten contact opnemen met de organisator van het evenement.

Wanneer de organisator/organisatie het geluidsniveau niet aanpast kan telefonisch contact worden opgenomen met de RUD-LN. De RUD-LN is ook buiten kantooruren bereikbaar via het centrale telefoonnummer (0475 – 85 90 00) van de gemeente. Via een doorschakeling kunt u dan kiezen voor  RUD-LN.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Heeft u een vraag? Wij helpen u graag!

Neem contact met ons op via het contactformulier

Marij de Loo

Marij de Loo

Medewerker Burgerbedrijvenplein