Een omgevingsspecialist; dat ben jij! Jij weet als geen ander de gemeentelijke ambities te verbinden met de wensen uit de omgeving. Voor jou is het leggen van deze verbindingen geen stap in het proces, maar een vereiste om tot de beste plannen te komen. Of het nu gaat om het ontwikkelen van bouwplannen voor woningen, maatschappelijke voorzieningen of aanpassingen in de Openbare Ruimte, jij helpt en ondersteunt de projectleiders, beleidsadviseurs en bestuur bij het regisseren van de opgaven. Jij bent thuis in de wereld van participatie, jij bent vindingrijk en oplossingsgericht. 
 

Kortom:
ben jij de enthousiaste Procesregisseur / Omgevingsmanager die wij zoeken?
HBO/WO

Dan hebben wij een fijne baan voor je bij het team Ontwikkeling!
 

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

De ene dag zit je in gesprek met de projectleider(s), beleidsadviseurs en portefeuillehouders. Jij levert actief een bijdrage aan het leggen van de puzzelstukjes van onze plannen en projecten. Nieuwe beleidskeuzes richt jij samen met collega’s in met oog voor de praktische invulling hiervan. Een dag later ben je druk bezig met een inloopbijeenkomst voor een mooie woningbouwontwikkeling. Die bijeenkomsten woon je uiteraard ook zelf bij om uit eerste hand te weten wat er speelt. Jij weet dat de ontwikkeling van de leefomgeving alleen kan worden gerealiseerd als betrokkenen gehoord worden en actief ingezet bij de plannen. Een andere dag denk je met je collega procesregisseurs na over hoe participatie beter ingebed kan worden in de dagelijkse processen. Ook adviseer jij het management en bestuur over de stappen die nodig zijn om te kunnen blijven voldoen aan de steeds veranderende wet- en regelgeving.

Jij leest én luistert tussen de regels door, stelt goede vragen en weet precies welke stappen nodig zijn voor het beste resultaat.

Wat neem jij mee?

Het is logisch dat jij thuis bent in de wereld van procesregie, omgevingsmanagement en participatie. Kennis van het omgevingsrecht en de gemeentelijke organisatie is een absolute meerwaarde. 

Wat bieden wij jou?

Een fulltime functie van 36 uur per week. De functie is ingedeeld in salarisschaal 11 (max € 5.997,- peildatum 1 januari 2024). Daarnaast ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%  bovenop het maandsalaris hetgeen je naar keuze kunt inzetten. Je ontvangt een reiskostenvergoeding en een Iphone van het werk. Ook bieden wij jou een thuiswerkplek, een koffie of theepakket en mag je 2 werkdagen per jaar inzetten voor het verrichten van vrijwilligerswerk.
Én.. wij bieden jou een team waar oplossingsgerichte denkers werken, met hart voor de agrarische leefomgeving, gevoel voor wat er in de dorpen leeft en oog voor de toekomst. Verbinders tussen inwoners, ondernemers en bestuur. Een proactieve club met bestuurlijke sensitiviteit en een rijk netwerk. Jij bent de onmisbare schakel in dit geheel. 

Kunnen we jou inspireren om voor ons te kiezen?

Dan zien we je motivatiebrief en curriculum vitae graag tegemoet via igom.nl(externe link)

Reageren kan tot en met 26 mei 2024. De brievenselectie vindt plaats op 29 mei en op 5 juni (middag) zullen de eerste sollicitatiegesprekken plaatsvinden. Op 11 juni staan de eventueel 2e gesprekken gepland (middag).

Meer informatie

Ben jij enthousiast maar twijfel je nog of dit jouw functie is. Kom dan naar onze Meet en Greet op 22 mei 2024! 

Daarnaast kun je contact opnemen met Nicole Gerards, zij is Teamleider Ontwikkeling (0475-85 97 73).

We zien je graag in Leudal!