Vervangende stempas aanvragen

Bent u uw stempas kwijt of heeft u deze niet ontvangen?
Vraag een vervangende stempas aan!

Alle kiesgerechtigden ontvangen uiterlijk op 15 oktober 2025 een stempas. Daarmee kan op ieder stembureau in de gemeente Leudal worden gestemd. Vergeet niet om ook een geldig identiteitsbewijs (bijvoorbeeld paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) mee te nemen. U bent verplicht dit te tonen aan de voorzitter van het stembureau. Het identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar verlopen zijn.

Stempas niet ontvangen of kwijt?

Heeft u na 15 oktober 2025 geen stempas ontvangen of bent u uw stempas kwijt? U kunt schriftelijk tot uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 een vervangende stempas aanvragen. Dit kan via onderstaande button:

Vervangende stempas aanvragen Vanaf 15 september beschikbaar.

Mondeling aanvragen kan aan de balie tot dinsdag 28 oktober 2025, 12.00 uur. Komt u naar het gemeentehuis, maak dan bij voorkeur eerst een afspraak. Breng een identiteitsbewijs mee.

Let goed op:
Vindt u later uw stempas terug? Dan kunt u deze niet meer gebruiken. U kunt alleen stemmen met uw nieuwe stempas.

Stempas en volmacht

Wanneer iemand een volmachtstem voor iemand anders uitbrengt dan moet dit altijd tegelijkertijd gebeuren met het uitbrengen van de eigen stem.

Vragen?

Heeft u nog vragen? Stel ze dan via de e-mail verkiezingen@leudal.nl of bel met het team Verkiezingen op telefoonnummer (0475) 85 90 00.