Bodeminformatie, bouwtekening of milieudossier opvragen

Wat is het?

Heeft u informatie nodig over de bodem van een bepaald stuk grond? Bijvoorbeeld omdat u een perceel grond wilt kopen of verkopen, of voor de aanvraag van een omgevingsvergunning?

Of heeft u een bouwtekening nodig voor de verbouwing of verkoop van uw woning of pand of voor de aanvraag van een omgevingsvergunning?

Of zoekt u bepaalde informatie over een milieuvergunning of -melding?

Hoe werkt het?

Het opvragen van deze archiefinformatie kunt u gemakkelijk online regelen met behulp van het elektronisch formulier 'Aanvraag archiefbescheiden'. Vraagt u de informatie als particulier aan, dan heeft u uw DigiD-inlogcode nodig.

Vraagt u de informatie namens een bedrijf of onderneming, dan kunt u gebruik maken van eHerkenning.

Heeft u nog geen eHerkenning? Kijk dan voor meer informatie op www.eherkenning.nl 

Wat zijn de kosten?

Voor het opvragen van bodeminformatie of een bouwtekening betaalt u leges.
In de tarieventabel van de legesverordening vindt u een volledig overzicht van de kosten.

Direct regelen

>> Vraag hier uw archiefinformatie aan

Belangrijk

We proberen de informatie binnen 15 werkdagen te verstrekken.

Bij uw aanvraag vragen wij of u instemt met het in rekening brengen van de kosten. U kunt hierbij ook gebruik maken van de mogelijkheid om vooraf geïnformeerd te worden over de hoogte van de kosten. 

Let op: het is mogelijk dat op de gevraagde informatie auteursrechten rusten die het gebruik van de informatie beperken.