Welkom in Leudal, de derde grootste gemeente van Limburg. Niet qua inwoneraantal natuurlijk, maar wel qua oppervlakte. Leudal is een gemeente met 36.000 inwoners, 16 kernen, en ruimte… letterlijk en figuurlijk. In letterlijke zin biedt Leudal ruimte om te wonen, te recreëren en te ondernemen, maar ook figuurlijk is er veel ruimte. In het moderne gemeentehuis in Heythuysen bieden wij ruimte aan onze professionals om zich te zetten voor de inwoners van Leudal. Maar we máken ook ruimte… voor jou!

In deze plattelandsgemeente is het goed wonen, leven en ondernemen. Samen met inwoners, ondernemers en verenigingen werken we dagelijks aan de leefbaarheid van onze dorpen. We zoeken daarom medewerkers die graag samenwerken en oog hebben voor wat inwoners belangrijk vinden. We willen de randvoorwaarden scheppen waarin initiatieven vanuit de samenleving tot bloei kunnen komen. De dynamiek van buiten is leidend. Kostenbewust, in het belang van de samenleving en in opdracht van het bestuur. Onze medewerkers werken in een informele organisatie met korte lijnen en een collegiale sfeer. We bieden goede arbeidsvoorwaarden, ruime opleidingsmogelijkheden en faciliteiten om flexibel te werken. Voor medewerkers biedt dit kansen voor persoonlijke ontwikkeling en een goede balans van werk en privé. Wil jij aan de slag in Leudal? Reageer dan op onderstaande vacature.

Leudal mag dan de derde grootste gemeente zijn van Limburg (ja, wat betreft oppervlakte J) maar de ambtelijke organisatie is compact, professioneel, en volop in beweging. Wij zoeken daarom een collega die op zijn of haar carrièrepad al de nodige ervaring heeft opgedaan in het leidinggeven aan een team.

De uitdaging en ambitie

Het team Ondersteuning staat de komende jaren voor een aantal belangrijke opgaven. Denk hierbij aan de implementatie van een nieuw financieel systeem en update van het personeelsinformatiesysteem. Daarnaast worden werkzaamheden steeds complexer en nemen de eisen aan medewerkers toe, dit vereist een goede coaching en begeleiding van medewerkers.

Functie-inhoud

  • Je hebt ervaring met leidinggegeven
  • je hebt affiniteit met de verschillende werkvelden
  • Je kunt denken in processen en weet vanuit dat perspectief ook de samenwerking met partners een impuls te geven
  • Je hebt ervaring in projectmatig werken en bent bereid om enkele projecten te leiden.
  • Je bent een adviseur voor het college en het management waarbij je het door het bestuur gewenste resultaat altijd haarscherp voor ogen hebt, maar ook alternatieve scenario’s kunt aanreiken.
  • Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en coaching van de medewerkers in het team.
  • Je bewaakt budgetten
  • Je bent in staat om medewerkers mee te nemen, draagvlak te creëren en te laten anticiperen indien nodig
  • Tot slot beschik je over de volgende competenties: visie, coachen, verantwoordelijkheid, resultaatgerichtheid.
  • Verder vinden wij ook van belang: humor, betrokkenheid met medewerkers en de organisatie

De gemeente Leudal

Leudal kent een organisatiestructuur bestaande uit drie afdelingen; Ruimte, Samenleving Dienstverlening en een Concernstaf. Deze functie valt onder de afdeling Dienstverlening. Deze afdeling kenmerkt zich door interne dienstverlening aan het primair proces met een focus op servicegerichtheid, ondersteuning en integrale advisering aan klanten. De nadruk van het team ligt op het ondersteunen van de interne klant op het vlak van inkoop, P&O, salarisadministratie, webredactie, communicatie, financiën etc

Arbeidsvoorwaarden

De functie is ingeschaald in schaal 11 (maximaal € 5169,- salaristabel 1 oktober 2020). Je ontvangt een Individueel Keuzebudget van 17,05% bovenop het bruto maandsalaris hetgeen je naar keuze kunt inzetten. Wij bieden een reiskostenvergoeding woon-/ werkverkeer, overige arbeidsvoorwaarden conform cao gemeenten. Wij werken met hulpmiddelen zoals een IPhone en Ipad.

Vragen?

Wil je eerst meer informatie over deze functie? 

Neem dan contact op met de heer Leon Jeurninck, interim afdelingshoofd Dienstverlening via l.jeurninck@leudal.nl dan bel ik je terug.

Aanmelden Meet & Greet