karakter. In Leudal wordt ook de meeste duurzame energie opgewekt van heel Limburg. Veel van onze inwoners vinden werk in de vooruitstrevende moderne bedrijven, die voortkomen uit ons agrarisch verleden. Zoals bijvoorbeeld de high tech zaadveredeling. Anderen reizen in twintig minuten via de snelweg naar de Brainport regio rond Eindhoven.

Deze dynamiek vraagt veel van bestuurlijk Leudal. En dus ook van jou als ambtenaar. Want de aantrekkelijke recreatieve omgeving van Leudal wordt bezocht door veel toeristen. Terwijl de duurzaamheid wordt bereikt door windmolens en zonneweides. Ondertussen willen de forenzen uit de Brainport mooi en rustig wonen en bij dit alles vraagt onze succesvolle agribusiness de ruimte om zich verder te ontwikkelen.

Leudal is succesvol in de afstemming van dit alles. Het heeft ons al veel gebracht., maar we willen nog beter. Daarom staan wij altijd open voor nieuwe collega's die meedenken over de inrichting van een modern en leefbaar Leudal.

De afdeling Ruimte

De organisatie van de gemeente Leudal bestaat uit de ondersteunende afdeling Bedrijfsvoering, en de beleidsafdelingen Samenleving en Ruimte. Het is voor de afdeling Ruimte dat wij nieuwe collega's zoeken. Onze afdeling is georganiseerd in drie teams:

  • Ruimtelijke Beheer: Onderhoud openbaar groen en wegen, en civiele projecten.
  • Ontwikkeling: Ruimtelijke ontwikkeling door woningbouwbeleid, transitie landelijk gebied, energietransitie en economie.
  • VTH: Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving (io).

De werkwijze van de afdeling Ruimte kenmerkt zich door minder vergaderen, meer doen en van binnen naar buiten kijkend. Van collega's bij Ruimte verwachten we dat ze deskundig zij op hun vakgebied en dat ze het bestuur durven te adviseren buiten de bestaande kaders van vandaag, want we zijn gericht op morgen. Naast vaklui is er uiteraard ook plek voor jong opgeleiden die toekomstdromen hebben.

Medewerker Buitendienst

Als medewerker buitendienst maak je deel uit van een team van ± 20 medewerkers in vaste dienst. Daarnaast werk je samen met ±25 medewerkers uit doelgroepen met een afstand tot de arbeidsmarkt (WSW/participatiewet).

Wat ga je doen?

  • Je levert een belangrijke (voornamelijk) uitvoerende bijdrage aan het wijkgericht werken.
  • Je verricht uitvoerende (vak) technische werkzaamheden in de openbare ruimte. Het betreft werkzaamheden in het groen en in het grijs. Het gaat hierbij om beheer, onderhoud, renovatie en op beperkte schaal nieuwe werken.
  • Je verricht eenvoudige administratieve taken behorende bij de functie.
  • Je bedient c.q. werkt met apparaten, systemen, gereedschappen en bent je bewust van de bij het werk, behorende risico’s en veiligheidsvoorschriften. Zowel voor jezelf als voor je collega’s.
  • Je signaleert gebreken aan apparaten, systemen en gereedschappen direct aan de verantwoordelijke.
  • Je signaleert en meldt gebreken aan de onderhoudstoestand van werken.
  • Je verricht overige werkzaamheden passend binnen de doelstellingen van de organisatie.
  • Je hebt een dienstverlenende instelling en representeert de organisatie op gepaste wijze.

Wat vragen wij?

  • Je bent in het bezit van een afgeronde Mbo-opleiding, vakgebied hovenier, of anderszins opgebouwde kennis en ervaring
  • Je kunt goed samenwerken met mensen uit verschillende doelgroepen
  • Je hebt kennis en ervaring als hovenier
  • Je beschikt over kennis en ervaring met de veiligheidsaspecten van het werken in de openbare ruimte
  • Je draait mee in het schema van de bereikbaarheidsdiensten
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B(E) en bent bereid om rijbewijs C(E) te behalen
  • Je bent digitaal vaardig
  • Tot slot beschik je over de volgende competenties: flexibel, omgevings-en klantgericht en Samenwerken

Wat bieden wij?

We bieden je een dynamische werkomgeving met veel variatie in je werk, waarin je intensief samenwerkt met je collega’s. We geloven dat een positieve werksfeer bijdraagt aan een goede dienstverlening.
De functie is ingedeeld in salarisschaal 5(max €2874,- peildatum april 2022). Daarnaast ontvang je een Individueel Keuzebudget van 17,05% bovenop het maandsalaris hetgeen je naar keuze kunt inzetten. Overige arbeidsvoorwaarden conform cao gemeenten. Verder bieden wij reiskosten woon-/ werkverkeer en werken wij met moderne hulpmiddelen zoals het gebruik van een IPhone.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Jan Kluskens, coördinator Buitendienst (0475-859826).

Aanmelden Meet & Greet