Wat is het?

Heeft u informatie nodig over de bodem van een bepaald stuk grond? Bijvoorbeeld omdat u een perceel grond wilt kopen of verkopen, of voor de aanvraag van een omgevingsvergunning?

Of heeft u een bouwtekening nodig voor de verbouwing of verkoop van uw woning of pand of voor de aanvraag van een omgevingsvergunning?

Hoe werkt het?

Het opvragen van deze archiefinformatie kunt u gemakkelijk online regelen met behulp van het elektronisch formulier 'Aanvraag archiefbescheiden'. Vraagt u de informatie als particulier aan, dan heeft u uw DigiD-inlogcode nodig. Vraagt u de informatie namens een bedrijf of onderneming, dan vragen wij u de bedrijfsgegevens handmatig in te vullen.

Wij hopen dit product binnenkort ook beschikbaar te maken voor gebruik met e-Herkenning.

Wat zijn de kosten?

Voor het opvragen van bodeminformatie of een bouwtekening betaalt u leges.

  • Het basis tarief is € 26,65 voor de aanvraag per onderzoekslocatie.
  • Aanvullend berekenen we € 26,65 per kwartier als het rapport niet digitaal beschikbaar is en er naspeuringen in het gemeentearchief moeten worden gedaan.

Daarnaast worden voor analoge kopieën de volgende kosten in rekening gebracht:

  • per pagina op papier van A4-formaat € 0,10
  • per pagina op papier van een ander formaat € 0,15
  • kaarten, tekeningen en lichtdrukken per kaart, tekening of lichtdruk € 18,85

In de tarieventabel van de legesverordening vindt u een volledig overzicht van de kosten.

Belangrijk

We proberen de informatie binnen 15 werkdagen te verstrekken.

Bij uw aanvraag vragen wij of u instemt met het in rekening brengen van de kosten. U kunt hierbij ook gebruik maken van de mogelijkheid om vooraf geïnformeerd te worden over de hoogte van de kosten. 

Let op: het is mogelijk dat op de gevraagde informatie auteursrechten rusten die het gebruik van de informatie beperken.