Centraal in Midden-Limburg, tussen de 2 centrumsteden Roermond en Weert in, maar ook gelegen tussen de Peel en de Maas én grenzend aan België, ligt de grote landelijke gemeente Leudal. Leudal heeft bijna 36.000 inwoners verdeeld over 16 dorpskernen en is met een oppervlakte van circa 165 km² een van de grootste gemeenten van Limburg. De gemeente heeft de ruimte om te wonen, te werken en te recreëren. Er zijn veel bedrijven, winkels, scholen, verenigingen en sportfaciliteiten. Bijzonder is het grote natuur- en bosgebied Leudal waaraan de gemeente haar naam ontleent. Ook de dorpskernen beschikken over veel groen. Het uitgestrekte buitengebied herbergt vele agrarische bedrijven.

De afdeling Dienstverlening

  • De afdeling Dienstverlening kenmerkt zich door interne dienstverlening aan het primair proces met een focus op servicegerichtheid, ondersteuning en integrale advisering aan klanten. De nadruk hierbij ligt vooral op het professionaliseren van de afdeling ten dienste van de interne klant; het verbeteren en sturen op de (werk)processen, optimaliseren van de systemen en de informatievoorziening en kwaliteitsbewaking van de (integrale) advisering.
  • De afdeling Dienstverlening bestaat uit 4 teams: Ondersteuning, Services, Advies en Burgerzaken.
  • Team Ondersteuning is verantwoordelijk voor uitvoerende werkzaamheden op het gebied van bedrijfsvoering.
  • Team Services is verantwoordelijk voor de geautomatiseerde gegevenswerking en IT.
  • Team Advies bestaat uit adviseurs verdeeld over diverse disciplines en ondersteunen de organisatie ongeacht het team of afdeling.
  • Team Burgerzaken is verantwoordelijk voor de registratie van gebeurtenissen en gegevens van inwoners, zoals  inschrijvingen, geboorte, huwelijk en reisdocumenten.

Onze medewerkers werken in een informele organisatie met korte lijnen en een collegiale sfeer. We bieden goede arbeidsvoorwaarden, ruime opleidingsmogelijkheden en faciliteiten om flexibel te werken. Voor medewerkers biedt dit kansen voor persoonlijke ontwikkeling en een goede balans van werk en privé o.a. doordat we Hybride werken.

Adviseur Financiën
Vakspecialist VPB, BTW, gemeentelijke belastingen

Wij zoeken een proactieve collega die vanuit specifieke financiële deskundigheid klantgericht kan adviseren en een bijdrage levert aan de verdere ontwikkeling van het team Advies en het cluster Financien.

Wat ga je doen?

Je adviseert, gevraagd en ongevraagd, de organisatie inzake financiële beleid, beheer- en bedrijfsvoeringaspecten.

  • Adviseur en specialist op het gebied van Rijks en gemeentelijke belastingen en tevens accountmanager voor de BsGW
  • Het borgen van de vennootschapsbelasting (VPB) in de organisatie, het verzorgen van VPB aangiftes middels de voorhanden zijnde applicatie. Het verzorgen van de fiscale openingsbalans
  • Advisering op vraagstukken ten aanzien van de BTW fiscus en het BTW compensatiefonds
  • Mede beoordelen en adviseren met betrekking tot adviezen vanuit de gehele organisatie, met name daar waar er financiële/fiscale gevolgen aan verbonden zijn.
  • Advisering ten aanzien van de werkkostenregeling
  • Toetsing grondexploitaties
  • Je zoekt proactief verbinding met je collega’s van team Advies en met medewerkers in de sturende rollen binnen onze organisatie en zorgt bij advisering en inrichting voor aansluiting bij de organisatiedoelen
  • Bijdrage leveren aan het ontwikkelen van financieel beleid.

Wij vragen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau bv. Fiscaal Recht of Fiscale Economie
  • Minstens enkele jaren inhoudelijke ervaring als Adviseur op het gebied van VPB, BTW en lokale gemeentelijke belastingen
  • Inzicht in het functioneren van het openbaar bestuur en de daarmee samenhangende besluitvormingsprocessen.
  • Je bent een proactieve collega die vanuit financiële deskundigheid klantgericht kan adviseren en volop de samenwerking zoekt.
  • Je beschikt over de competenties:  analytisch vermogen, inlevingsvermogen, reflecterend & lerend vermogen en communicatieve standvastigheid.

Wat bieden wij?

We bieden je een dynamische werkomgeving met veel variatie in je werk, waarin je intensief samenwerkt met je collega’s. We geloven dat een positieve werksfeer bijdraagt aan een goede dienstverlening.
De functie is ingedeeld in salarisschaal 11 (max €5372,- peildatum april 2022). Daarnaast ontvang je een Individueel Keuzebudget van 17,05% bovenop het maandsalaris hetgeen je naar keuze kunt inzetten. Overige arbeidsvoorwaarden conform cao gemeenten. Verder bieden wij reiskosten woon-/ werkverkeer of een thuiswerkvergoeding en werken wij met moderne hulpmiddelen zoals het gebruik van een laptop IPhone.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Steve van Ham, Senior financieel adviseur (0475-859038)

Aanmelden Meet & Greet